• Zapraszamy do obejrzenia prezentacji uczniów klasy 6c

Bezpieczne_wakacje.pptx

Wakacje z książką, czyli zawsze jest pora na… czytanie.

W tym roku wiele uwagi poświęciliśmy upowszechnianiu czytelnictwa  wśród uczniów naszej szkoły. Cieszymy się, że możemy odnotować sukces-wzrost czytelnictwa! Z przyjemnością informujemy, że coraz więcej uczniów korzysta z naszej szkolnej biblioteki .

Wkrótce rozpoczynają się wakacje, na które wszystkie dzieci czekają z niecierpliwością. Mamy nadzieję, że czas wolny od nauki, nie będzie czasem wolnym od przygody z książką. Nikogo przecież nie trzeba przekonywać, że warto czytać. Gorąco zachęcamy każdego ucznia do przeczytania chociaż jednej dowolnie wybranej książki podczas letniego wypoczynku. Życzymy miłej lektury  i fascynujących przygód wakacyjnych, zwłaszcza  tych przeżywanych wspólnie z bohaterami literackimi. Dziękujemy za odwiedzanie naszej strony internetowej i wspólnie spędzony rok. Serdecznie pozdrawiamy.  Wspaniałych, słonecznych, bezpiecznych  wakacji i do zobaczenie we wrześniu!

Redakcja

SP3 kibicuje!

WYBORY DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

18 czerwca 2018r. odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Przewodniczącym Samorządu został uczeń klasy 4e Piotr Poliwka, natomiast Zastępcą Kinga Mielcarek z klasy 5b. Serdecznie gratulujemy i życzymy owocnej pracy w przyszłym roku szkolnym! Równocześnie dziękujemy za pracowitość i pomysłowość obecnemu Zarządowi w składzie: Kinga Mielcarek - Przewodnicząca SU oraz Magdalena Kosztyła z klasy 6b - Zastępca.

Wycieczka 5b i 6a

13 czerwca klasy 5b i 6a wybrały się na wycieczkę do Kłodzka. Dzień rozpoczęliśmy od spływu pontonami po Nysie Kłodzkiej na trasie Ławica-Podtynie. Choć początkowo było to trudne zadanie, bo kierowanie pontonem polegało przede wszystkim na współpracy wszystkich członków grupy, szybko nabraliśmy wprawy. Po spływie czekały na nas ciepłe kiełbaski z ogniska i lemoniada. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Twierdzy Kłodzkiej będącej systemem obronnym z okresu XVII i XVIII wieku. Jako finał zwiedzania obejrzeliśmy wystrzał z armaty. Zapraszamy do galerii zdjęć.

Zdjęcia w galerii Wycieczka 5b i 6a.

WYCIECZKA  DO  KOŚCIANA

13.06.2018 grupa 0b i 0c wybrały się na wycieczkę do Parku rozrywki w Kościanie. Wzięły udział w programie „Z piratami dookoła świata”.
         W „Nenufar Club” zostaliśmy pasowani na Piratów i opłynęliśmy tratwą wspólnie z Piratami prawie cały świat. Bardzo nam się podobało, gdyż sami wiosłowaliśmy i wykonywaliśmy różne zadania. Zostaliśmy mianowani na piratów i otrzymaliśmy piracki medal. Podczas wyprawy tratwami mieliśmy okazję zobaczyć budowle ze świata bajek min. Domek Smerfów, Domek Krecika, Dziewczynki z Zapałkami i wiele innych.  Płynęliśmy też przez Tunel Strachu z olbrzymimi dinozaurami. Byliśmy również w czarnej dziurze- było strasznie. Po drodze był przystanek w Egipcie, gdzie uczyliśmy się odczytywać hieroglify i w wiosce indiańskiej, w której musieliśmy zatańczyć taniec przyjaźni. Gdy dotarliśmy na przystań, znaleźliśmy wspólnie skarb, którym okazały się… cukierki!!!  Potem odbył się taniec z Piratką, a następnie Pirat Glut rozpalił nam ognisko i mogliśmy usmażyć sobie pyszne kiełbaski. Bardzo nam się podobało i chcielibyśmy jeszcze tam wrócić.

Zdjęcia w galerii WYCIECZKA DO KOŚCIANA.

Zielona szkoła w Rewalu

W dniach 04.06-08.06.2018r.uczniowie klas 3a, 3b i 3d pod opieką wychowawczyń p.Marioli Poliwki, p.Teresy Brzezińskiej i p.Magdaleny Bulak oraz pań Barbary Genderki, Doroty Łomnickiej oraz mamy Kacpra p. Marty Bobryk przebywali na ZIELONEJ SZKOLE w REWALU. Program zielonej szkoły był bardzo napięty i wypełniony różnymi atrakcyjnymi zajęciami, spacerami i zabawami. Nikt nie mógł narzekać na nudę.W czasie pobytu dzieci zwiedziły: Latarnię Morską w Niechorzu, Trzęsacz, Park Wieloryba. Nie zabrakło plażowania i pluskania się w Bałtyku. Wieczory umilały: dyskoteka, ognisko z pieczeniem kiełbasek, tańce integracyjne, konkurs Mam Talent oraz bieg zadaniowy zakończony przy zachodzie słońca na plaży. Pogoda była wymarzona, jedzenie bardzo smaczne a uczniowie zdyscyplinowani. Wszyscy wrócili stęsknieni za rodzicami, ale wypoczęci i zadowoleni.

Zdjęcia w galerii Zielona szkoła w Rewalu.

Czterodniowa wycieczka do Oświęcimia, Wieliczki, Zakopanego i Krakowa.

Dnia 22 maja 2018 roku o godzinie 530 rozpoczęła się czterodniowa wycieczka uczniów klas  4-6 Szkoły Podstawowej nr 3 w Ścinawie do Oświęcimia, Wieliczki, Zakopanego oraz Krakowa. Organizatorem wycieczki była pani Anna Porębska, a opiekunami:  pan Zbigniew Tymkowski, pani Iwona Ratajczak oraz pani Teresa Kogut.

O godzinie 1000 rozpoczął się  pierwszy punkt wycieczki, czyli zwiedzanie Muzeum Auschwitz-Birkenau. Ten największy z byłych niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych, miejsce zagłady ponad miliona więźniów, wywarł na nas wielkie wrażenie. W milczeniu oglądaliśmy baraki, fragment rampy z bydlęcym wagonem do transportu więźniów, czytaliśmy wstrząsające informacje dotyczące tego „obozu śmierci”, miejsca stopniowego wyniszczenia więźniów różnych narodowości, zwłaszcza Polaków i największego ośrodka natychmiastowej zagłady Żydów.

Następnie dotarliśmy do kopalni soli w Wieliczce. Okazało się, że nasza grupa szła nie trasą turystyczną, ale górniczą. Wszystkim uczniom bardzo podobały się zajęcia edukacyjne, w których uczestniczyliśmy. Dodatkową atrakcją była konieczność założenia strojów górniczych, kasków z latarkami oraz zaopatrzenia się w sprzęt górniczy, w tym ratunkowy. Przygoda rozpoczęła się od zjazdu najstarszym szybem górniczym - Regis. Po labiryncie komór i korytarzy oprowadzał nas doświadczony górnik, zwany przodowym, pod jego kierunkiem wykonywaliśmy przydzielone zadania, np. mierzyliśmy poziom stężenia metanu lub kruszyliśmy bryły soli.

Wieczorem  dotarliśmy do miejsca zakwaterowania w Białym Dunajcu, do pensjonatu ‘’Majka’’. Od razu po przyjeździe zjedliśmy obiadokolację i urządziliśmy się w swoich pokojach, dzieląc się wrażeniami z ostatnich godzin.

Następnego dnia odbyła się piesza wycieczka nad Morskie Oko. Poznaliśmy krajobraz wysokogórski z jego charakterystycznymi elementami, m.in. piętrami roślinności i chronionymi gatunkami roślin, obejrzeliśmy Wodogrzmoty Mickiewicza, ślady działalności lodowców. Powrotna droga w deszczu dostarczyła nam niezapomnianych przeżyć,  ale 18 kilometrów pokonali wszyscy uczestnicy wyprawy. Mieliśmy jeszcze dość siły, aby obejrzeć urokliwą w swojej prostocie Kaplicę na Jaszczurówce.

24 maja zwiedzaliśmy Zakopane, wędrowaliśmy z Gubałówki na Butorowy Wierch, spacerowaliśmy szlakiem ciekawych obiektów architektury, kultury i sportu oraz wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy na skocznię narciarską Wielka Krokiew. Wywołał on wiele pozytywnych emocji, dla niektórych jazda wyciągiem nie pozbawiona była jednak  dreszczyku emocji.

Ostatniego dnia wycieczki wczesnym rankiem rozpoczęliśmy pakowanie walizek i  wyruszyliśmy do Krakowa.        W Krakowie zwiedzaliśmy Wzgórze Wawelskie, Bazylikę Mariacką, Sukiennice na Rynku, Katedrę z Dzwonnicą, Collegium Maius, Trakt Królewski oraz obejrzeliśmy niezwykły ołtarz Wita Stwosza oraz piękne i niepowtarzalne witraże Stanisława Wyspiańskiego. Wawel to niezwykłe miejsce, skarbnica wiedzy o naszych narodowych dziejach, warto więc zobaczyć na własne oczy miejsce spoczynku władców i  innych wybitnych  Polaków oraz zadumać się nad wydarzeniami znanymi z lekcji historii. Warto było także wysłuchać hejnału mariackiego z wieży kościoła Najświętszej Marii Panny i przypomnieć sobie związaną z nim legendę oraz zweryfikować zawarte w niej fakty historyczne.

Potem czekała nas jeszcze długa droga powrotna i około godziny 2200 wycieczka zakończyła się w miejscu zbiórki, czyli  na przystanku autobusowym obok naszej szkoły, a jej uczestnicy rozeszli się do domów.

Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z przebiegu czterodniowej wycieczki, która wzbogaciła naszą wiedzę, poznaliśmy liczne zabytki i krajobrazy odwiedzanych miejscowości. Na szczęście, przez większość czasu dopisywała nam pogoda. Liczymy na kolejne, równie ciekawe wycieczki w nowym roku szkolnym.

Red. 6c

Zdjęcia w galerii Czterodniowa wycieczka do Oświęcimia, Wieliczki, Zakopanego i Krakowa..

Nasi uczniowie górą w „IV Lubińskim Konkursie Artystycznym „Akademia Sztuki”.

17 maja 2018 r. w Warsztatach Terapii Zajęciowej „Akademia Życia” Stowarzyszenia „Dać Nadzieję” w Lubinie odbyło się posiedzenie jury, podczas którego dokonano oceny prac konkursowych.

4 osobowe jury nagrodziło podopiecznych Stowarzyszenia „Równe Szanse” działającego przy naszej szkole.

W KATEGORII MALARSTWO I RYSUNEK:

I m-ce

„Wiara” Sandra Klimowicz klasa 6c

Stowarzyszenie „Równe szanse” w Ścinawie, Szkoła Podstawowa nr 3

Relację z odebrania nagród przeczytacie na stronie:

Zdjęcia w galerii „IV Lubiński Konkurs Artystyczny „Akademia Sztuki”..

Rewelacyjny wynik piątoklasisty w Ogólnopolskim Konkursie Albus 2018

Znamy już wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Albus 2018, który przeprowadzony został w naszej szkole w dniach 7-11 maja 2018r.

Jak poinformował organizator, Centrum Edukacji Szkolnej w Warszawie, najwyższe wyniki uzyskał Piotr Musielak, który został laureatem aż z pięciu przedmiotów.

Z wielką przyjemnością informujemy również , że w Ogólnopolskim Konkursie Albus 2018 nagrodzeni zostali następujący uczniowie:

Piotr Musielak, kl.5c:  grawerowany dyplom laureata i nagroda książkowa z przyrody, dyplom laureata i nagroda książkowa z matematyki, dyplom laureata i nagroda książkowa z języka angielskiego, dyplom laureata z języka polskiego i dyplom laureata z historii.

Aleksandra Tylman kl. 6c –  dyplom laureata z przyrody i dyplom laureata z matematyki,

Adam Kałka kl. 6a –  dyplom laureata z przyrody

Igor Stanisławski kl. 4e - dyplom wyróżnienia z matematyki

Patryk Wiewiórka kl. 6b - dyplom wyróżnienia z matematyki

Maciej Wojtowicz kl. 6c - dyplom wyróżnienia z matematyki

Serdecznie gratulujemy wszystkim wymienionym uczniom i  ich opiekunom oraz życzymy dalszych tak wspaniałych sukcesów w nauce!

• XI OGÓLNOPOLSKI KONKURS NAUK PRZYRODNICZYCH „ŚWIETLIK”

Patronat nad konkursem objął Uniwersytet Jagielloński, który rozpowszechnia nauki przyrodnicze jako fascynujące źródło wiedzy o świecie, dostępne dla każdego. W tym roku szkolnym do konkursu przystąpiło 42 uczniów z klas I – VI po uprzednim wykonaniu doświadczeń. Taka nowatorska formuła konkursu, polegająca na eksperymentowaniu, pomogła zrozumieć zjawiska zachodzące    w naturze oraz kreatywnie spędzić czas.

Z  przyjemnością przedstawiamy laureatów Konkursu „Świetlik”:

PIOTR MUSIELAK z kl. VC – NAGRODA GŁÓWNA

MARTYNA SAJAK z kl. VIC – wyróżnienie

ALEKSANDRA TYLMAN z kl. VIC – NAGRODA

Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu i życzymy kolejnych sukcesów!

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji uczniowskich demonstrujących doświadczenia objęte konkursem.

Organizatorzy: Marzena Majewska i Ewa Krygiel

Doswiadczenie_1_PRZYCIaGANIE_WODY.docx

Osmoza.ppt

swietlik.pps

„Mogiłę pradziada ocal od zapomnienia” | 2018

19 maja 2018r. we Wrocławiu odbyło się uroczyste podsumowanie IX edycji akcji „Mogiłę pradziada ocal od zapomnienia”

Sprawozdanie z naszego udziału w akcji przeczytacie na stronie gimnazjum:

WYNIKI KONKURSU KOLOROWE POKŁADY WARTOŚCI

Uczeń naszej szkoły Miłosz Stembalski,(klasa 1b) zajął  I miejsce w swojej kategorii wiekowej. O sukcesie Miłosza możecie przeczytać na stonach:

Finał konkursu „Uczę się bezpiecznie żyć”

15 maja na Uniwersytecie Wrocławskim odbył się Dolnośląski Finał Konkursu "Uczę się bezpiecznie żyć”. Konkurs obejmował swoim zakresem szeroko rozumiane bezpieczeństwo życia codziennego. Uczniowie z klasy III: Ewa Dąbek, Milena Niedzielska i Bartosz Ratajczak zajęli siódme miejsce w województwie. Reprezentanci naszej szkoły włożyli dużo wysiłku i pracy do tego, aby opanować obszerny zakres zagadnień.

Zdjęcia w galerii Finał konkursu „Uczę się bezpiecznie żyć”.

Matematyczne kangurki  2018

Znamy już wyniki Międzynarodowego konkursu "Kangur Matematyczny"

W kategorii Maluch (kl. III – IV) wyróżnienia zdobyli: Michał Wojtowicz 3b, Bartosz Ratajczak 3d, Oliwia Kowalonek 3e, Dawid Wojtas 3c, Paweł Zielony 4b i Urszula Marcinów 4b.

W kategorii Beniamin (kl. V – VI) wyróżnienia zdobyli: Aleksandra Tylman 6c, Maciej Wojtowicz 6c.

Wszystkim wyróżnionym serdecznie gratulujemy.

szkolny koordynator konkursu  Małgorzata Mendruń.

NAUCZMY  SIĘ  NA  PAMIĘĆ  TEGO  KRAJU…”

W tym roku, podobnie jak w  poprzednim, w naszej szkole obchodziliśmy Święto Konstytucji 3 Maja. 27.04.2018r. odbył się  apel, który jest wpisany w coroczny kalendarz uroczystości naszej szkoły.  Uczniowie zaprezentowali najważniejsze wydarzenia związane z Konstytucją 3 Maja.
    … otworzyli księgę PRAWDY, księgę OŚWIECENIA, księgę HISTORII naszego kraju, OJCZYZNY wskrzeszenia…

Konstytucja 3 Maja – to ustawa zasadnicza zatwierdzona przez Sejm Wielki w roku 1791, a jej inicjatorami byli między innymi: król Stanisław August Poniatowski, Ignacy Potocki, Adam Czartoryski, Stanisław Małachowski, Hugo Kołłątaj. Rocznicę uchwalenia konstytucji obchodzili polscy patrioci uroczyście już podczas rozbiorów, pomimo represji i sprzeciwu zaborców.Wielkim świętem państwowym, rocznica ta była także w okresie międzywojennym. Po II wojnie światowej, zaprzestano obchodzenia tego święta, dopiero 6 kwietnia 1990 roku sejm Rzeczypospolitej Polskiej zdecydował o przywróceniu w dniu rocznicy uchwalenia konstytucji – święta narodowego.Konstytucja 3 Maja była pierwszą w Europie, a drugą na świecie (po konstytucji Stanów Zjednoczonych) ustawą zasadniczą.

Przedstawiony przez uczniów montaż słowno – muzyczny, został wzbogacony obrazami prezentacji multimedialnej, stał się okazją do uzmysłowienia wszystkim,jak ważną rolę i znaczenie mają słowa: OJCZYZNA i PATRIOTYZM. Nad całością uroczystości czuwali poloniści, muzycy i plastycy naszej szkoły.

Zdjęcia w galerii NAUCZMY SIĘ NA PAMIĘĆ TEGO KRAJU…”.

Literackie sukcesy uczennic klasy 6a.

21 kwietnia 2018r. został rozstrzygnięty Konkurs „Młody Poeta Dolnego Śląska 2018”, zorganizowany przez Dolnośląską Bibliotekę Publiczną we Wrocławiu. Miło nam poinformować, że w w/w konkursie III miejsce zajęła Wiktoria Niedbała z klasy 6a. W ocenie prestiżowego jury,  wiersze Wiktorii „ są pełne radości, dziecięcego, szczerego spojrzenia na świat. Temat i styl są adekwatne do wieku poetki, zdrobnienia budują nastrój. Widać również wielką dbałość o poprawność językową”. Zapraszamy do przeczytania nagrodzonego wiersza Wiktorii pt. „Psina”, zarazem przypominamy, że teksty poetyckie uczennicy były już wcześniej zamieszczane na naszej stronie internetowej.

27 kwietnia 2018r. nagrodzona została również Michalina Bilewicz z klasy 6a, która zajęła III miejsce w XIV Dolnośląskim Konkursie Literacko-Dziennikarskim „Moja Mała Ojczyzna” im. Beaty Jaroszewskiej. Jury w składzie: Karol Maliszewski-poeta, prozaik, krytyk literacki, Tomasz Leśniowski-poeta, dziennikarz i Rafał Różewicz-poeta, doceniło opowiadanie Michaliny pt. „Mały pomidor”. Tekst doczekał się publikacji w biuletynie pokonkursowym, który dostępny jest w naszej bibliotece. Serdecznie zachęcamy do przeczytania opowiadania naszej uczennicy.

Gorąco gratulujemy laureatkom konkursów literackich i życzymy dalszych, równie znaczących sukcesów!

Opiekę objęła uczennice klasy 6a  p. Iwona Ratajczak.

Zdjęcia w galerii Literackie sukcesy uczennic klasy 6a..

TYDZIEŃ  CZYSTOŚCI  WÓD

W sobotę 21 kwietnia 2018 r. uczniowie naszej szkoły kolejny raz wzięli udział w akcji ekologicznej „TYDZIEŃ  CZYSTOŚCI  WÓD” zorganizowanej przez Koło Wędkarskie   w Ścinawie. Uczniowie z klas IIa, IIb i IVa  pod opieką p. Ewy Krygiel, p. Marzeny Majewskiej   chętnie wzięli się do pracy,  aby  wspólnie z członkami Koła Wędkarskiego  posprzątać  brzegi akwenów na terenie Ścinawy.   W czasie akcji uczniowie udowodnili, że nie jest im obojętny los otaczającego ich środowiska. Po  pracy uczniowie przystąpili do konkursu – rozwiązywali zagadki o tematyce przyrodniczej. Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni. Po zmaganiach konkursowych na uczniów czekała kolejna niespodzianka – ognisko i kiełbaski.   Zmęczeni, ale szczęśliwi wrócili do domów.

Zdjęcia w galerii TYDZIEŃ CZYSTOŚCI WÓD .

Wycieczka 5b

25 kwietnia klasa 5b udała się na lekcję zamkową do Zamku Książ. W trakcie lekcji uczniowie poznali burzliwe dzieje Książa od jego początków po współczesność. Przedstawiono również barwne losy rodu Hochbergów – długoletnich właścicieli obiektu oraz Księżnej Daisy, ostatniej Pani na zamku. Lekcja była wzbogacona o zwiedzanie zamku, podczas którego uczniowie mieli możliwość zobaczenia najciekawszych miejsc w obiekcie. Zapraszamy do galerii zdjęć Wycieczka 5b.

Zagłosuj na Miłosza

Praca plastyczna Miłosza Stembalskiego z klasy 1b została doceniona przez jury konkursu „Kolorowe pokłady wartości” zorganizowanego przez KGHM Polska Miedź S.A. pod patronatem medialnym Gazety Wyborczej i Gazety Lubuskiej.

W drugim etapie konkursu o zwycięstwie decydują głosy Internautów – jeśli chcesz pomóc, wejdź tu https://www.facebook.com/kghmtomy/odszukaj post „Kolorowe pokłady wartości” kategoria I, a w nim pracę Miłosza, jest ona umieszczona pod nr 19 i kliknij „Lubię to!” Liczymy na was.